Κολέγιο Αθηνών, μια ωραία οικογένεια


Κολλέγιο Αθηνών, μια ωραία οικογένεια
Αντιγράφουμε από την
επίσημη ιστοσελίδα του Κολλεγίου Αθηνών…
Μιλώντας στην τελετή των εγκαινίων του Κολλεγίου Αθηνών, ο Πρωθυπουργός και ένθερμος υποστηρικτής του, Ελευθέριος Βενιζέλος, είχε κάνει κάποιες επισημάνσεις, με διαχρονική αξία:
"...Εις τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια γίνεται δυνατόν όπως παραγματοποιώνται αι μεγαλύτεραι και επιτυχέστεραι καινοτομίαι : διότι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, τελούντα απλώς υπό την εποπτείαν του Κράτους και συμμορφούμενα μόνον προς τας γενικάς κατευθύνσεις του, έχουν την ελευθερίαν, της οποίας στερούνται τα δημόσια, και δια τούτο δύνανται να επιτελέσουν μεγαλυτέρας προόδους. Τας προόδους αυτάς περιμένομεν να πραγματοποιήση το Κολλέγιον Αθηνών. Τοιαύτην έχω γνώμην περί της σημασίας του Κολλεγίου...".
Εξάλλου, η εκπαιδευτική και παιδαγωγική φιλοσοφία του Κολλεγίου "αναδύεται" μέσα από το κείμενο "Δήλωση Αποστολής" (Mission Statement) του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος:
"Αποστολή του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος είναι να προσφέρει παιδεία ανωτάτου επιπέδου -με διεθνή κριτήρια- στους πιο άξιους και να καλλιεργεί στους μαθητές του εκείνες τις ικανότητες της ψυχής, του σώματος και του πνεύματος που είναι αναγκαίες για κάθε υπεύθυνο πολίτη της Ελλάδας και του κόσμου: Ηθικό σθένος, πνευματική πειθαρχία, ανθρωπιά και κατανόηση, ακλόνητη αφοσίωση στη δικαιοσύνη και στην αλήθεια. Σκοπός μας είναι να εμφυσήσουμε στους μαθητές, με τη διδασκαλία και με το παράδειγμα, ισχυρή αίσθηση του μέτρου, επιζητώντας με τον τρόπο αυτό να τους εξασφαλίσουμε δεσμούς μεταξύ γνώσεως και κρίσεως και τη διασύνδεση πνευματικής ικανότητας και υπευθυνότητας. Έτσι, τιμούμε τις διαχρονικές αξίες τις ενσαρκωμένες στην παράδοση τόσο της Ελλάδας όσο και της Αμερικής. Έτσι, καλλιεργούμε βαθύ σεβασμό για την Ελληνική κληρονομιά σε όλο τον πλούτο και την πολυπλοκότητά της".
Αυτά έλεγε ο Ελευθέριος Βενιζέλος στην τελετή των εγκαινίων του Κολλεγίου Αθηνών και αυτή είναι η “Δήλωση Αποστολής” του κολλεγίου।
Αυτά που δεν μας είπατε, όμως, είναι τα εξής:
Ποια ακριβώς ελευθερία στερούνται τα δημόσια σχολεία, ποιες μορφές έχει αυτή η στέρηση και γιατί υπάρχει – αν υπάρχει – αυτή η στέρηση;
Ποιες ακριβώς είναι οι ενσαρκωμένες διαχρονικές αξίες στην παράδοση τόσο της Ελλάδας όσο και της Αμερικής;
Αφενός δεν είναι διαχρονικές διότι η παράδοση της Ελλάδας έχει ιστορία χιλιάδων ετών και η παράδοση της Αμερικής καμία 400αριά χρόνια.
Αφετέρου:
Οι αξίες της Αμερικής συνίστανται στο να κατεβάζουν τους νέγρους από τα λεωφορεία και της Ελλάδος στο να θέτουν την φιλοξενία υπό την προστασία του ύψιστου των Θεών τους, του Διός.
Οι αξίες της Αμερικής συνίστανται στο να ανταλλάσσουν ατέλειωτες εκτάσεις γης με ένα κασόνι ουίσκι και της Ελλάδας στο να χύνουν άπειρα κασόνια αίματος για να ελευθερώσουν την γη τους.
Οι αξίες της Αμερικής συνίστανται στο να ζωγραφίζουν πάνω στις βόμβες πριν τις εξαπολύσουν και της Ελλάδας στο να λούζονται και να χτενίζονται πριν ριχτούν στην μάχη.
Οι αξίες της Αμερικής συνίστανται στο να τραγουδάνε όλοι μαζί σαν μαλάκες μέσα στις εκκλησίες και της Ελλάδας στο να μαζεύονται μέσα στην μονή Αρκαδίου και στο Κούγκι και να τινάζονται όλοι μαζί στον αέρα।
Οι αξίες της Αμερικής συνίστανται στο να απαιτούν πνευματικά δικαιώματα μέχρι και για ένα σλόγκαν και της Ελλάδας στο να δωρίζει στην ανθρωπότητα ως πανανθρώπινη κληρονομιά τα έπη του Ομήρου, την τραγωδία του Αισχύλου, την ιστορική αιτιότητα του Θουκυδίδη, την γεωγραφία του Στράβωνα, την τέχνη της πολιτικής του Περικλή, την φιλοσοφία του Πλάτωνα, την αστρονομία του Ίππαρχου, την ιατρική του Ιπποκράτη, την ρητορική του Δημοσθένη.
Αλλά τι να περιμένει κανείς από τους ιδρυτές του κολλεγίου; Από τον Εμμανουήλ Μπενάκη, τον αυτουργό της δολοφονίας του Ίωνος Δραγούμη, και τον Στέφανο Δέλτα – τον γαμπρό του πρώτου;
Τι να περιμένει κανείς από τον Βενιζέλο, το απόλυτο κάθαρμα της Ελληνικής Ιστορίας, αυτόν που ξερίζωσε τον Ελληνισμό από περιοχές με παρουσία χιλιάδων χρόνων και τον περιόρισε στα όρια της εθνικής κονσέρβας, από αυτόν που το σπίτι του ήταν μεσοτοιχία με την Αγγλική πρεσβεία, από τον άξιο πρόγονο του διαβόητου Μητσοτάκη;
Ας δούμε τώρα και το σκεπτικό κάποιων άλλων ανθρώπων, κάποιων Ελλήνων που μέσα στο μυαλό τους συνέλαβαν λίγο διαφορετικά την έννοια του ”δημόσιου εκπαιδευτηρίου”.
Του Ιωάννη Δομπόλη που διέθεσε όλη του την περιουσία για την ίδρυση του Πανεπιστημίου του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Που ήταν τόσο σεμνός ώστε ούτε το όνομά του επιθυμούσε να φανεί πουθενά και γι’ αυτό το ίδρυμα ονομάστηκε Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Για να μαθαίνουν γράμματα όλα τα παιδιά της Ελλάδος.
Των αδερφών Ριζάρη που διέθεσαν ένα μέρος της περιουσίας τους στον αγώνα κατά των Τούρκων και όλο το υπόλοιπο για την ίδρυση της Ριζάρειου Σχολής από την οποία μεταξύ των αποφοίτων υπάρχουν Πατριάρχες, Αρχιερείς, Μητροπολίτες αλλά και Πρωθυπουργοί, Υπουργοί, Βουλευτές, Ακαδημαϊκοί, Καθηγητές Πανεπιστημίου, Τραπεζίτες κ.α. Για να μαθαίνουν γράμματα όλα τα παιδιά της Ελλάδος.
Του Μιχαήλ Τοσίτσα που μεταξύ άλλων ενίσχυσε τον απελευθερωτικό αγώνα με την βοήθεια της γυναίκας του ποικιλοτρόπως (απελευθέρωση Ελλήνων της Πελοποννήσου, σκλάβων μετά την επιδρομή του Ιμπραήμ). Διέθεσε 100.000 τάλιρα για τον εξοπλισμό του Πολυτεχνείου, 20.000 για να πληρώνονται οι δάσκαλοι του Μετσόβου και για να αγοραστούν βιβλία για τα φτωχά παιδιά, 3.000 τάλιρα για την Ελληνική Σχολή της Θεσσαλονίκης, 196.000 αιγυπτιακά γρόσια για τα Ελληνικά σχολεία της Αλεξάνδρειας, αγόρασε και δώρισε τα οικόπεδα του Αρχαιολογικού Μουσείου και Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου. Για να μαθαίνουν γράμματα όλα τα παιδιά της Ελλάδος.
Του Γεωργίου Αβέρωφ που μεταξύ άλλων ανέγειρε στη Λάρισα την Αβερώφειο Γεωργική Σχολή για νέους αγρότες, έδωσε 50.000 χρυσά φράγκα για να αποπερατωθεί το κτίριο του Πολυτεχνείου που είχαν αρχίσει οι συμπατριώτες του Μετσοβίτες Μιχ. Τοσίτσας και Νικ. Στουρνάρας, έχτισε την στρατιωτική σχολή των Ευελπίδων, αγόρασε το θωρηκτό που φέρει το όνομά του, για να λειτουργεί ως Σχολή Ναυτικών Δοκίμων. Για να μαθαίνουν γράμματα όλα τα παιδιά της Ελλάδος.
Τέλος, του Γεωργίου Σίνα που μεταξύ άλλων οικοδόμησε το Αστεροσκοπείο της Αθήνας.
ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΜΕΤΡΑΝΕ ΤΑ ΑΣΤΡΑ ।
ξ_ααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααα
ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΑΠΛΑ ΤΑ ΛΕΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΡΑΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΟΥΝΑ ΤΟΥΣ.
ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΣΟΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλες οι απαντήσεις που έχουν ως στόχο να προάγουν τον διάλογο και την ανεύρεση της αλήθειας καλοδεχούμενες, σχόλια και απαντήσεις που είναι εκτός θέματος και δεν ταιριάζουν σε έλληνες θα απορρίπτονται χωρίς κανέναν ενδοιασμό .