Μίζες σε αξιωματικούς για το υποβρύχιο που γέρνει...
Πολύ μεγάλες ΜΙΖΕΣ φαίνεται ότι κρύβει η σύμβαση για την κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων από τη γερμανική εταιρεία Ferrostaal AG, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής» της Κυριακής, το οποίο επικαλείται στοιχεία από έρευνα που διεξάγει η Εισαγγελία του Μονάχου.
Για τη συγκεκριμένη σύμβαση δόθηκαν μίζες πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι οι προμήθειες που καταβάλλονταν από τους Γερμανούς ξεπερνούσαν το 5% του κόστους της παραγγελίας.
Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 24 Μαρτίου άνδρες της Εισαγγελίας του Μονάχου έκαναν έφοδο στα γραφεία της εταιρείας στο Έσσεν, καθώς υπήρχαν ενδείξεις ότι «λάδωνε» συστηματικά για να κερδίζει παραγγελίες εργοστασίων παραγωγής και υποβρυχίων σε ολόκληρο τον κόσμο (Αργεντινή, Πορτογαλία, Πακιστάν, Ελλάδα, Τουρκία). Τέσσερα πρώην στελέχη της εταιρείας ανακρίνονται, ενώ δύο μέλη του Δ.Σ. έχουν προφυλακιστεί.
Από στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η γερμανική εφημερίδα «Süddeutsche Zeitung» και η «Καθημερινή», προκύπτει ότι οι δωροδοκίες στο εξωτερικό ήταν «σύστημα» για τη γερμανική εταιρεία.
Οι Γερμανοί εισαγγελείς «ανακάλυψαν» τις παράνομες πληρωμές της Ferrostaal κατά την έρευνά τους στην εταιρεία ΜΑΝ, που κατείχε την εταιρεία Ferrostaal, έως ότου αγοράσει την πλειοψηφία των μετοχών η International Investment Company του Άμπου Ντάμπι, την 1η Ιανουαρίου του 2008.
Υπενθυμίζεται ότι η Άμπου Ντάμπι Μαρ αγόρασε πρόσφατα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που επίσης εμπλέκονται στην κατασκευή των υποβρυχίων. Η ΜΑΝ κράτησε το 30% της Ferrostaal. Της εφόδου στα γραφεία της Ferrostaal προηγήθηκαν καταθέσεις στελεχών της εταιρείας, που περιέγραφαν το σύστημα δωροδοκιών σε ολόκληρο τον κόσμο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ως το 1999, οπότε και άλλαξε ο γερμανικός νόμος, οι «μίζες» δίδονταν απευθείας στους αξιωματούχους που έπαιρναν τις αποφάσεις προς όφελος της γερμανικής εταιρείας. Στη συνέχεια άρχισε να μεσολαβεί δικηγορικό γραφείο της Ζυρίχης που έπαιρνε ποσοστά 10% και είχε συγκροτήσει δίκτυο υπεράκτιων εταιρειών.
Μία τέτοια εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, η Marine Force International (MFI), στην οποία συμμετείχαν κατά 50% η Ferrostaal και κατά 50% η Thyssen Krupp Marine Systems, φέρεται να διαχειριζόταν τις δουλειές των υποβρυχίων.
Στην περίπτωση της Ελλάδας, σύμφωνα με τις ενδείξεις της Εισαγγελίας του Μονάχου, τα χρήματα έφευγαν από την MFI και υπό την υψηλή εποπτεία ενός 60χρονου Έλληνα μοιράζονταν σε «χρήσιμες πληρωμές», για τη σύμβαση των 1,8 δισ. ευρώ για την κατασκευή των υποβρυχίων 214.
Οι πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν ότι τα στελέχη της εταιρείας που εξετάστηκαν επιβεβαίωσαν ότι στην Ελλάδα και στην Πορτογαλία κατεβλήθησαν μίζες σε αξιωματούχους που ελάμβαναν τις αποφάσεις για την παραγγελία των υποβρυχίων.
Το δημοσίευμα σημειώνει ότι το Δ.Σ. της εταιρείας γνώριζε για τις πληρωμές αυτές, που σε κάποιες περιπτώσεις προσέγγιζαν το 2,5%-3% της σύμβασης. Στην Ελλάδα, ωστόσο, εκτιμάται ότι ξεπέρασαν το 5% και φαίνεται ότι δόθηκαν για προμήθεια σε συγκεκριμένη εταιρεία, απ’ όπου, σύμφωνα με τις πρώτες καταθέσεις, κατευθύνθηκαν σε κρατικούς αξιωματούχους.
Όσον αφορά στο υποβρύχιο «Παπανικολής», κατεβλήθη από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας το 75% του τιμήματος, κάπου 250 εκατ. ευρώ. Καθώς οι «μίζες» δίνονταν ανάλογα με το ύψος της πληρωμής από τον πελάτη προς τις κατασκευάστριες εταιρείες, για το υποβρύχιο που «έγερνε» κατεβλήθησαν, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις της έρευνας, περίπου 10-12 εκατ. ευρώ σε «χρήσιμες πληρωμές»
http://www.trikalablogs.gr/Grizaniotis
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Όλες οι απαντήσεις που έχουν ως στόχο να προάγουν τον διάλογο και την ανεύρεση της αλήθειας καλοδεχούμενες, σχόλια και απαντήσεις που είναι εκτός θέματος και δεν ταιριάζουν σε έλληνες θα απορρίπτονται χωρίς κανέναν ενδοιασμό .